Humanitært arbejde er en afgørende del af alle Rotary-klubber over hele verden. På verdensplan har Rotary International gennem de sidste 30 år spillet en helt afgørende rolle for at udrydde sygdommen polio, og vi er i dag meget tæt på målet.

Netværk med mening: Fountain House
I Rotary København Nord samarbejder vi desuden med Fountain House på Østerbro, som er et hus for psykisk sårbare. Fountain House hjælper sine medlemmer med at genfinde og udvikle deres evner og ressourcer i deres helt eget tempo ved at indgå i en meningsfuld hverdag med fokus på uddannelse, arbejde og netværksrelationer.

Vi giver en skilling i ny og næ til Fountain House, men kernen i samarbejdet er den viden og professionelle ekspertise, som medlemmerne af Rotary København Nord kan bidrage med. For eksempel har advokater, revisorer og bankfolk blandt klubbens medlemmer hjulpet Fountain House med at optimere husets økonomi.